Frequently Asked Questions - Frågor och svar

Vad kostar en hemsida? Vad ingår i era hemsidepaket? Dessa är några av de vanligaste frågorna som vi på Mpire Consulting får dagligen. Här nedanför hittar du svar på de allra vanligaste frågorna och skulle det vara så att det du letar efter inte finns med kan du alltid kontakta oss på 073-123 45 67

  • 100% Nöjd kundgaranti
  • Webbunderhåll
  • Fasta priser och paket

Allmänna frågor

Varför skall jag välja just Mpire Consulting?

Behöver ert företag eller förening en snygg och modern samt mobilanpassad hemsida till ett bra pris från en personlig och serviceinriktad webbyrå, då ska ni välja Mpire Consulting. Vi låter er som kund hos Mpire Consulting vara med från början till slut, vilket underlättar om det är något som ni skulle vilja ha ändrat under projektets gång, då vi tycker att er feedback är viktig. Ni väljer själva hur delaktiga ni vill vara i projektet, då vi vill att ni ska vara 110% nöjda med er nya hemsida.

Hur går ett köp till hos Mpire Consulting?

  • Steg 1: Ni väljer vilket hemsidepaket som passar er budget
  • Steg 2: När ni valt hemsidepaketet som passar er så beställer ni det via vår hemsida
  • Steg 3: Avtal skickas ut via mail som ni sedan skriver ut och signerar och skickar tillbaka det till oss, där ni kan läsa vad det är ni har beställt och även vad det kostar. Ni kommer även kunna läsa våra avtalsvillkor innan ni skriver på. Skriv även in i mailet om ni har några speciella önskemål på hur ni vill att er hemsida ska se ut och även om ni har något som ni vill ska vara med. När vi fått tillbaka påskrivet avtal så skickas en faktura ut på startavgiften som är 50% utav totalbeloppet. Betala in startavgiften.
  • Steg 4: När ni signerat avtalet och betalat startavgiften så kan vi börja designa er hemsida, ni kommer få löpande upppdateringar via mail på hur det går Ni kommer även att få ett designförslag som ni måste godkänna eller inte innan vi kan gå vidare.
  • Steg 5: När allt är klart och hemsidan ska lanseras skickar vi ut slutfakturan, startavgiften dras av på slutfakturan.

Vilka är Mpire Consulting?

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Veniam, expedita consequatur tempore cupiditate, sint quam voluptate iusto quis blanditiis impedit delectus exercitationem numquam enim rem voluptates, incidunt tempora! Debitis ipsam nisi similique? Tempora deleniti dolor recusandae excepturi libero ipsum molestias.

Priser och fakturor

Vilka priser och paket finns det?

Vi har flera olika paket och kan även skräddarsy paket för företag, just nu har vi standardpaket. Vi har även våra specialpaket och i dessa ingår allt som behövs för att en hemsida skall fungera. Läs mer om våra paket här Vi kan även snart erbjuda Apputveckling, här har vi inga fasta priser utan man får begära offert. Mer information kommer snart Vi erbjuder även Hosting och domän via vår samarbetspartner Loopia. Läs mer om hosting här

Vad ingår i de olika paketen?

Vad som ingår i varje enskilt paket kan Ni hitta genom att klicka här

Hur fungerar det med fakturan?

När vi fått tillbaka påskrivet avtal från er så skickas det ut en faktura med startavgift som är 50% utav totalbeloppet. När projektet är klart och lanserat så skickas slutfaktura ut, startavgiften dras av från slutfakturan. Det är alltid 14 dagars betalningstid på slutfakturan, vill man ha längre betalningstid på slutfakturan så sker det via överenskommelse vid beställning.

Tillkommer det några kostnader på hemsidan?

Nej det tillkommer inga kostnader på hemsidan. Det som kostar extra är webbhotell och domän, det kan ni antingen fixa själva eller så kan vi hjälpa er med det. Hjälper vi till med detta så kommer webbhotell och domän köpas från vår samarbetspartner Loopia, detta är då en extra kostnad men ej till oss utan till tredjepart (Loopia).

Vad för tillägg kan jag köpa till min hemsida?

Ni kan köpa till webbunderhåll och timmar till timbanken till er hemsida, vi har olika paket för webbunderhåll se de olika paketen och priserna här.

Jag har glömt att betala, vad händer nu?

Om du som kund glömt att betala din faktura så skickas det ut påminnelser till er e-postadress. Tänk på att om ni byter e-postadress att informera oss på Mpire Consulting så snabbt som möjligt. Skulle du inte betala påminnelsen så går fakturan vidare till inkasso och sedan kronofogden.

Webbunderhåll

Vad är webbunderhåll?

Webbunderhåll för hemsidan innefattar:

  • Uppdatering av wordpress
  • Ändringar utav bild och text på hemsidan
  • Kontroll av hemsidan
  • Fri support när det kommer till hemsidan, mail och server.

Vilka olika webbunderhållspaket finns det?

Vad som ingår i varje enskilt paket kan Ni hitta genom att klicka här

Hur länge löper avtalet?

Om du vill säga upp ditt webbunderhållsavtal kan du göra detta genom att skicka en skriftlig uppsägning via mail senast 3 månader innan slutdatum på avtalet, annars förlängs avtalet automatiskt och ny faktura skickas ut.

Nöjda kunder och service

Vad händer om jag inte är nöjd med min hemsida?

Vi på Mpire Consulting vill att alla våra kunder är 100% nöjda med sin hemsida och köp. Därför tillhandahåller vi alltid en 100% nöjda kund garanti vilket betyder att om ni inte är nöjda i början av ert köp när vi visar er designen så gör vi om designen (hemsidan eller appen) helt tills att ni blir nöjda. Detta innefattar självklart att man kan förmedla vad man inte är nöjd med så att vi kan ändra det som kunden vill. Eftersom vi erbjuder kunden att vara med från början till slut så blir våra kunder alltid nöjda med deras nya hemsida.

Om jag vill ändra något efter publicering/leverans?

Vill ni ändra något efter allt är slutfört och hemsidan eller appen är klar kan vi självklart hjälpa till med detta. Antingen om ni har webbunderhåll (gäller endast hemsida) så görs detta utan extra kostnad, vi har även timbank där ni kan köpa till timmar så kan vi göra de ändringar ni vill. Skulle det vara så att Ni vill göra ändringen direkt efter att vi publicerat hemsidan eller appen, inom samma dag, och ni vill ändra text eller bild så gör vi självklart detta helt kostnadsfritt! Vi vill att ni alltid ska vara nöjda med våra tjänster och komma tillbaka i framtiden. Kontakta oss för mer information.

Vart kan jag hitta omdömen om Mpire Consulting?

Vill du läsa våra omdömen kan du göra detta här

Jag vill frysa mitt projekt, kan jag göra det?

Tyvärr kan vi inte frysa några projekt. Vill du inte göra klart ditt projekt pga av någon anledning så kontakta Mpire Consulting så fort som möjligt. Vid avbrutet projekt betalas startavgiften ej tillbaka.

Vart kan jag läsa era användar- och avtalsvillkor?

Letar du efter våra användar och avtalsvillkor kan du läsa dessa här. Uppdateringar utav våra villkor sker löpande för att anpassa oss efter marknaden. Har du frågor om något speciellt i våra villkor kan du kontakta oss via mail.